Lets Chat: 0878 87 88 01

Как да се подготвите за промените в таргетирането на Facebook рекламите?

Настъпващите промени безспорно ще повлияят на някои от вас и най-доброто, което можете да направите е да се подготвите добре за тях. В следващите редове ще разгледаме какво точно променя Facebook и как би могло да засегне активните ви реклами.

Какво се променя?

В края на 2021 г. Meta обяви, че Facebook Ads Manager започва постепенно да премахва някои опции за таргетиране. Всички планирани промени са в детайлното таргетиране по интереси и поведение на потребителите. Пълен списък на тези интереси няма, но някои от тях са рядко използвани, свързани с организации, личности и каузи. Категориите включват:
  • Здраве;
  • Религия;
  • Сексуална ориентация;
  • Раса и етническа принадлежност.
Meta ще премахне тези опции за таргетиране, както за включване, така и за изключване. Мотивите за премахване са сложни. Meta се опитва да балансира способността на рекламодателите да се насочат към силно лични интереси, свързани със здравето, религията и други опции.

Кога ще се въведат промените?

Meta започна да въвежда тези промени на 19 януари 2022 г. Това означава, че вече не можете да добавяте засегнатите от промените интереси в създаването на своите аудитории и няма да видите тези опции, ако ги търсите. Създавайки нови кампании няма да можете да добавяте съществуващи аудитории, съдържащи засегнатите интереси и поведение.
Ако вече използвате една или повече от опции от детайлното таргетиране в активни кампании, промените влизат в сила от 17 март 2022 г. И е добре да актуализирате засегнатите реклами.

Добрата новина е, че Facebook автоматично предупреждава за засегнати рекламни аудитории в активни кампании и ако не използвате такива, то няма да ви се покаже съобщение и няма за какво да се притеснявате.



Как промените могат да повлияят на съществуващите рекламни кампании?

Ако не актуализирате засегнатите реклами преди 17 март, Ads Manager ще ги промени автоматично. Ето какво можете да очаквате какво да търсите:

Ако сте включили в рекламите си някоя от засегнатите групи на детайлното таргетиране, Ads Manager ще ги премахне автоматично и може да препоръча алтернативи, които да ви помогнат да достигнете до правилните хора.
Ако сте изключили в рекламите си някоя от засегнатите групи на детайлното таргетиране, Ads Manager ще ги постави на пауза за ръчна актуализация.

Независимо от бюджета ви за реклами във Facebook, добре е да наблюдавате отблизо актуализациите в таргетирането на Meta. Платформата заявява, че през 2022 г. може да даде на потребителите повече възможности за контрол на рекламите които виждат, което ще наложи да продължите да експериментирате с начините за успешно достигане на правилната аудитория.